loading...

ارز دیجیتال - بیت کوین

پیدایش بیت کوین کش تا پیش از اول آگوست ۲۰۱۷ سرمایه گذاران بیت کوین بدون استرس و نگرانی از آینده، با مشاهده مارکت و یکه تازی بیت کوین لذت می بردند! اما با متولد شدن بیت کوین کش و انجام اولین هاردفورک

مدیاک بازدید : 728 سه شنبه 22 مرداد 1398 زمان : 18:46 نظرات (0)

پیدایش بیت کوین کش

تا پیش از اول آگوست ۲۰۱۷ سرمایه گذاران بیت کوین بدون استرس و نگرانی از آینده، با مشاهده مارکت و یکه تازی بیت کوین لذت می بردند! اما با متولد شدن بیت کوین کش و انجام اولین هاردفورک در بیت کوین، نگاه سرمایه گذاران به عضو جدید این خانواده جلب شد. اما داستان در اینجا خاتمه نیافت و هاردفورک دیگری نیز با نام  SegWit2x قرار بود در اواسط ماه نوامبر اتفاق بیفتد که این هاردفورک به دلیل نبود توافق جمعی در میان جامعه بیت کوین به سرانجام نرسید.

 

دلیل متولد شدن بیت کوین کش چه بود؟

در طی این 10 سال که از عمر بیت کوین می گذرد، این ارز محبوب همواره از یک مشکل مادرزادی رنج می برد! این مشکل عدم مقیاس‌پذیری است. مقیاس‌پذیری یعنی قابلیت استفاده از آن در ابعاد گسترده‌تر و با تعداد کاربران و تراکنش‌های بیشتر است. حجم هر بلوک در بیت کوین یک مگابایت بوده و این محدودیت که از همان ابتدا همراه بیت کوین است سبب کاهش سرعت پردازش تراکنش‌های جدید می‌شود و این محدودیت نیز به نوبه خود سبب آسیب به اعتبار و فراگیری بیت کوین خواهد شد.

 

بنابراین در آن دوران بیت کوین کش (Bitcoin Cash) حداقل به صورت موقت هم که شده، پیروز همه‌ی این اتفاقات بود. این ارز دیجیتال که به طور پیوسته در حال کاهش ارزش بود پس از خبر لغو SegWit2x جهش قیمتی چشمگیری داشت و به قیمت ۲.۶۰۰ دلار رسید اما این قیمت دوام زیادی نداشت و اکنون در زمان نگارش مطلب قیمت هر بیت کوین کش حدود 500دلار هست.

 

زیرا در بازار بورس و مارکت ارزهای دیجیتال افرادی وجود دارند که زمانی شایعات زیادی درباره یک سکه خاص ایجاد می شود توانایی افزایش قیمت آن را دارند، آن‌ها صرفا این کار را برای دامپینگ آن و کسب سود انجام می‌دهند.

 

بیت کوین و بیت کوین کش

 

استفاده از نقاط ضعف رقیب!

نبود یک برنامه شفاف در مورد موضوع مقیاس پذیری ارز دیجیتال بیت کوین تاثیر زیادی در قیمت آن گذاشته است. با ملحق شدن تعداد بیشتر کاربران به بیت کوین، مشکل مقیاس پذیری و اندازه بلاک بیتکوین بیشتر احساس می گردد که می‌تواند منجر به قربانی آن گردد.

 

در این خصوص مدیر عامل شرکت Input Output، چارلز هاسکینسون می گوید:

 

بیتکوین در مسیر یک بحران وجودی قرار گرفته است، چرا که به اندازه کافی بزرگ شده و مردم را جذب کرده است تا با پشتیبانی اشتیاق، پول و استعداد یک نقشه راه روشن اما متفاوت برای آینده خود ترسیم کند. از یک منظر این موضوع باعث یک اصطکاک و در نتیجه جدایی می‌شود. از سوی دیگر می‌بینیم بیت کوین از هر دو این فسلفه برای کسب سهم بازار بیشتر استفاده می‌کند. در نهایت غیر ممکن است بگوییم چه کسی پیروز است، اما این نشانه قابل پیش بینی بلوغ است، نه نشانه‌ای از هرج و مرج. هیچ اکوسیستمی نمی‌تواند همه را خوشحال کند و موجب رضایت همه دیدگاه‌ها شود. بنابراین آن‌ها باید به دنبال راهی برای تقسیم این پروژه‌های متنوع باشند قبل از اینکه ارزش و مخاطبانی که به دست آورده‌اند را از دست بدهند.

 

وی در ادامه اظهارات خود گفت:

 

به نظر می‌رسد بیت کوین کش یک جدایی موفق و تاثیر گذار برای بیت کوین بود چرا که نه بازار بیت کوین را به خطر انداخت و نه نیاز به حمایت طرفداران بیت کوین داشت. در حاضر بیت کوین آزاد است که دیدگاه بلاک کوچک خود را ارائه دهد و بیت کوین کش هم بلاک بزرگ. امیدوارم که در بلندمدت این مبارزه کاهش یابد چرا که هر دو طرف متوجه هستند که طرف مقابل از صحنه کنار نخواهد رفت. درست مانند اتفاقی که برای اتریوم و اتریوم کلاسیک هم رخ داده بود.

 

تفاوت‌های بیتکوین و بیت کوین کش

بیتکوین و بیت کوین کش

 

از لجاظ ساختاری بیتکوین کش بسیار به بیتکوین شبیه است، زیرا بیت کوین کش حاصل انشعاب از بیت کوین است. از مهم ترین تفاوت‌های بیت کوین و بیت کوین کش عبارتند از:

 

اندازه بلوک بیت کوین کش به ۸ مگابایت افزایش یافته است.

Segwit نخواهد داشت.

ویژگی replace by fee که برای انجام تغییر در مواردی مثل میزان کارمزد در صف تایید است را ندارد.

در برابر حمله‌های بازپخش و تکرار (replay attack) مقاوم است.

این ارز راهکاری برای کاهش سختی شبکه دارد.

به نسبت بیت کوین کارمزد کمتری برای انجام تراکنش ها دارد.

همچنین زمان تایید تراکنش در بیت کوین کش کوتاه‌تر (حدود ۱۰ دقیقه) است.

نظر شما در خصوص بیت کوین و بیت کوین کش چیست و کدام یک راه درست‌تری را در پیش گرفته‌ است؟

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 54
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 5
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 11
  • باردید دیروز : 7
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 78
  • بازدید ماه : 232
  • بازدید سال : 1,173
  • بازدید کلی : 57,779