loading...

ارز دیجیتال - بیت کوین

مدیاک بازدید : 493 یکشنبه 20 مرداد 1398 زمان : 12:24 نظرات (0)

اکسچنجینگ دات آی آر(Exchanging.ir) که اکنون فعالیت خودش را به اکسچنجینگ دات سی سی(Exchanging.cc) منتقل کرده است، لوگوی قبلی خودش را نیز آپدیت کرده و در دامنه جدید با قابلیت های بیشتر از قبل در دسترس است.

 

اکسچنجینگ اولین سایت تبادل بیت کوین در ایران است و مبادلات کریپتوکارنسی را از سال 2013 و از بیت کوین 80 دلاری آغاز کرده است. اکسچنجینگ که قبل از گسترش مبادلات کریپتوکارنسی، تبادل ارزهای دیجیتال را انجام می داد با محبوبیت یافتن بیت کوین، خرید و فروش آن را در سال 2013 آغاز کرد و در ادامه لایت کوین و سپس دیگر ارزهای رمزنگاری را نیز به مبادلات خود اضافه کرد.

 

در حال حاضر بیت کوین، لایت کوین، اتریوم، ریپل، بیت کوین کش، دش، مونرو، زیکش، بیت کوین گلد، اتریوم کلاسیک، اییاس، نئو، آیوتا، دوج کوین، ترون، استلار، بیت کوین اِس وی، کاردانو، بایننس کوین و تدر در لیست تبادل اکسچنجینگ قرار دارند و تبدیل این ارزها به یکدیگر در تمام 24 ساعت شبانه روز توسط اکسچنجینگ با سرعت انجام می شود.

 

همچنین اکسچنجینگ در بخش تبدیل ارزهای دیجیتال و کریپتو کارنسی، علاوه بر زبان فارسی از زبانهای انگلیسی، روسی، آلمانی و ترکی پشتیبانی می کند.

مدیاک بازدید : 928 یکشنبه 20 مرداد 1398 زمان : 12:23 نظرات (0)

در طی دو روز گذشته بیت کوین چندین بار تلاش کرد تا سطح مقاومت 12000 دلار را  بشکند. با این حال شکست کامل این سطح رخ نداد. اما بیت کوین همچنان سطح حمایت 11800 دلاری خود را حفظ کرده است. در مقابل سایر آلت کوین ها از جمله اتریوم، ریپل، بیت کوین کش، اییاس، استلار، کاردانو و ترون حرکتی نزولی داشتند. تنها ارزی که در بین 10 ارز برتر عملکرد خوبی داشت بایننس کوین بود که به بالاتر از سطح مقاومت 31 دلار رسید. عملکرد فعلی قیمت بیت کوین مثبت به نظر می رسد و نشان می دهد احتمال ایجاد یک روند صعودی و عبور از سطح مقاومت 12000 دلار وجود دارد.

 

قیمت بیت کوین

پس از چندین بار تلاش بیت کوین برای عبور از سطح مقاومت 12000 دلار، قیمت این ارز اصلاح شد. با این ایجاد موج خرید در نزدیک سطح 11500 دلار باعث افزایش قیمت بیت کوین شد و در حال حاضر بیت کوین بالاتر از سطح حمایت 11800 دلار مبادله می شود. بیت کوین در دامنه ای محدود در حال مبادله است و به نظر می رسد خریداران می توانند باعث حرکتی افزایشی و عبور از سطوح مقاومت 12000 دلار و 12120 دلار در کوتاه مدت شوند. اگر قیمت نتواند به بالاتر از سطح مقاومت 12000 دلار در کوتاه مدت صعود کند، در واکنشی نزولی، قیمت می تواند به زیر سطوح حمایت 11800 دلار و 11600 دلار سقوط کند.

 

قیمت اتریوم

قیمت اتریوم در ادامه روند نزولی خود به زیر سطح حمایت 225 دلار کاهش یافت. اتریوم حتی سطوح حمایت 220 و 215 دلار را نیز شکست. در صورت ادامه این روند قیمت این ارز ممکن است تا سطح حمایت 208 دلار کاهش یابد.

 

در صورت صعودی شدن روند، سطوح حمایت قبلی 220 دلار و 225 دلار احتمالا به عنوان سطوح مقاومت عمل خواهند کرد. عبور از سطح مقاومت 225 دلار می تواند درهای جدید را برای افزایش قیمت تا سطح مقاومت 235 دلار باز کند.

 

قیمت بیت کوین کش، اییاس و ریپل

قیمت بیت کوین کش به زیر سطح حمایت 340 دلار کاهش یافت و سطح حمایت 330 دلار را نیز شکست. در حال حاضر بیت کوین کش در نزدیک سطح حمایت 220 دلار در حال مبادله است که عبور از این سطح حمایت می تواند قیمت بیت کوین کش را تا 300 دلار کاهش دهد. در صورت ایجاد روندی صعودی، سطح مقاومت در 340 دلار برای این ارز قرار دارد.

 

قیمت اییاس پایین تر از سطح مقاومت 4.3 دلار باقی ماند و به زیر سطح حمایت 4 دلار سقوط کرد. در حال حاضر اییاس تلاش می کند تا دوباره به بالاتر از سطح حمایت 4 دلار بازگردد. در غیر اینصورت ممکن است قیمت تا سطح حمایت 3.8 دلار کاهش یابد. در صورت صعودی بودن روند، سطح مقاومت اصلی برای بهبود قیمت، 4.3 دلار خواهد بود.

 

قیمت ریپل در ادامه روند نزولی خود به زیر سطوح حمایت 0.32 و 0.31 دلار رسید. ریپل حتی سطح حمایت 0.306 دلار را شکست و در حال حاضر بالاتر از سطح حمایت 0.3 دلار مبادله می شود. اگر روند نزولی همچنان قیمت ریپل را در کنترل خود داشته باشد، قیمت این ارز می تواند در کوتاه مدت به زیر سطح حمایت 0.3 دلار کاهش یابد.

 

سایر آلت کوین ها

 

با وجود کاهش قیمت آلت کوین های بزرگ، تعدادی از آلت کوین ها افزایش بیش از 6 درصدی را تجربه کردند. از جمله: بایت کوین(BCN)، اگرتیا(EGT)، وی سیستم(VSYS)، لیسک(LSK)، نکست(NET)، وست چین(VEST) و مید سیف کوین(MAID).

 

به طور کلی گام بعدی قیمت بیت کوین یا بالاتر از 12000 دلار و یا پایین تر از 11800 دلار خواهد بود. شانس شکست سطح مقاومت 12000 دلار زیاد است، اما در صورت نزولی شدن روند، سطح حمایت 11500 دلار می تواند نقش مهمی را داشته باشد.

مدیاک بازدید : 877 یکشنبه 20 مرداد 1398 زمان : 12:23 نظرات (0)

استخراج کنندگان بیت کوین در یک روز، چهار برابر درآمد همکاران خود را در دو شبکه بیت کوین اس. وی و بیت کوین کش بدست آوردند.

 

بیت کوین پادشاه است

با توجه به پست Shakepay در دوم آگوست 2019، استخراج کنندگان بیت کوین طی یک روز 540 هزار دلار از طریق کارمزد تراکنش ها بدست آوردند. این رقم چهار برابر 130 هزار دلار بدست آمده توسط استخراج کنندگان دو شبکه ی بیت کوین اس وی و بیت کوین کش طی 12 ماه گذشته است.

 

Shakepay در دوم آگوست 2019 در توییتر نوشت:

 

در 31ام جولای، استخراج کنندگان بیت کوین 540 هزار دلار را از طریق کارمزد تراکنش های بیت کوین بدست آوردند. در حالی که بیت کوین اس وی و بیت کوین کش در 12 ماه گذشته تنها 130 هزار دلار را از طریق کارمزد تراکنش ها بدست آورده اند.

 

داده های وب سایت BitInfoCharts.com، متوسط ارزش تراکنش ها را در زنجیره بیت کوین بسیار بیشتر نسبت به این دو زنجیره دیگر نشان می دهد. 

 

کارمزد تراکنش های بیت کوین به طور منظم روزانه 500000 دلار است. در صورتی که، استخراج کنندگان بیت کوین کش روزانه کمتر از 200 دلار کارمزد را از تراکنش ها دریافت می کنند. در آوریل 2019، پنج ماه پس از جداسازی زنجیره (فورک)، استخراج کنندگان بیت کوین اس وی همچنان در زیان دهی قرار داشتند.

 

حساب AwyeeBitcoin، دوم آگوست در توییتر نوشت:

 

بیت کوین کش در 24 ساعت گذشته 156 دلار را از طریق کارمزد جمع آوری کرده است.

 

ارز برتر بازار رمزنگاری از نظر تراکنش های روزانه همچنان با رقبای خود مانند ویزا  فاصله دارد. در نتیجه، بیت کوین کش و بیت کوین اس وی برای تبدیل شدن به عنوان یک روش پرداخت جهانی هنوز خیلی فاصله دارند.

 

بیت کوین همچنان در حال حاضر در میان سایر روش های پرداخت، کارمزد پایین تری را دارد. چند روز پیش، یک نهنگ بیت کوین چندین تراکنش را مجموعا به مبلغ 468 میلیون دلار تنها با کارمزد 400 دلار انتقال داد. این کارمزد تفاوت فاحشی نسبت به 1.6 میلیون دلار کارمزدی که کانال های اصلی پرداخت دریافت می کنند، دارد.

 

تفاوت بسیار زیاد عایدی کارمزد تراکنش ها، بیت کوین را در ارجحیت بیشتری نسبت به زنجیره های فورک شده قرار داده است.

 

بیت کوین اس وی یک اپلیکیشن هواشناسی است

طبق گزارش ها، 96 درصد از تراکنش های بیت کوین اس وی از یک اپلیکیشن هواشناسی انجام می گیرد. با انتشار صحبت هایی در مورد افزایش اندازه بلاک آن به 2 گیگابایت، برخی افراد با تفسیرهای خنده دار در مورد اندازه عظیم بلاک برای یک اپلیکیشن گزارش هواشناسی، آن را به سخره گرفتند.

 

اوایل امسال، برخی صرافی ها از جمله بایننس در پاسخ به کمپین طرفداران این ارز که ادعا کردند کریگ رایت، ساتوشی ناکاماتو است، آن را از لیست ارزهای خود حذف کردند.

 

هنگامی که بیت کوین، علاقه سرمایه گذاران نهادی و خرد را به خود جلب کند، نام بیت کوین کش و بیت کوین اس وی به ندرت بر سر زبان ها خواهد آمد.

مدیاک بازدید : 937 یکشنبه 20 مرداد 1398 زمان : 12:16 نظرات (0)

نشریه معتبر فوربز (Forbes)‌ در مقاله‌ای به بیان دلایلی پرداخته است که می‌توانند موجب رسیدن قیمت بیت کوین، ارز دیجیتال شماره یک دنیا، به ۱۰۰,۰۰۰ دلار یا بالاتر شوند. در ادامه با ارزدیجیتال همراه باشید.


ارزهای دیجیتال و علی‌الخصوص بیت کوین در سال ۲۰۱۷ به جلب‌توجه سرمایه‌گذاران بسنده نکردند و در واقع آن‌ها را شیفته خود کردند.


بیت کوین سال ۲۰۱۷ را با قیمت ۹۶۳ دلار شروع کرد و آن را با سود ۱,۳۳۸ درصدی و در قیمت ۱۳,۸۵۰ دلار به پایان برد. در دسامبر ۲۰۱۷ قیمت بیت کوین به هر واحد ۲۰,۰۰۰ دلار هم رسید. این افزایش قیمت باعث شد که بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال توجه رسانه‌ها را به خود جلب کنند و باعث بلند شدن هزاران ارز دیجیتال دیگر شود.


دلایل بسیاری برای صعود یا سقوط ارزش ارزهای دیجیتال وجود دارد ولی همه آن‌ها در نهایت به عرضه و تقاضا منتهی می‌شوند. این ۹ دلیل می‌توانند عرضه را کاهش و تقاضا را افزایش دهند که نتیجه‌ای جز افزایش قیمت نخواهد داشت:


تعداد بیت کوین‌های قابل‌ تولید یا استخراج، حداکثر بیست و یک میلیون است. اولین بیت کوین در سوم ژانویه ۲۰۰۹ استخراج شد و در حال حاضر حدود ۱۷٫۸ میلیون بیت کوین در گردش وجود دارد.


همان‌طور که در نمودار لگاریتمی زیر مشخص است، تولید بیت کوین‌های اضافی روزبه‌روز سخت‌تر می‌شود. سخت‌تر شدن عملیات استخراج به همراه محدودیت اعمال‌ شده در تعداد قابل‌ تولید بیت کوین باعث می‌شود که عامل عرضه (Supply) اهمیت بسیار زیادی پیدا کند.


اهمیت اولین بودن، اثر شبکه‌ای و پوشش رسانه‌ها را دست کم نگیرید

مهم‌ترین مواردی که بیت کوین را از بقیه ارزهای دیجیتال متمایز می‌کند عبارت‌اند از یک، این واقعیت که بیت کوین اولین ارز دیجیتال اختراع‌ شده است (اولین بودن)، دوم پذیرش آن توسط سرمایه‌گذاران و کسب‌وکارها (اثر شبکه‌ای) و در آخر این‌ که درصد بالایی از توجه رسانه‌ها به بیت کوین تعلق دارد (پوشش رسانه‌ها).


ایجاد کمپانی‌های جدیدی برای حمایت و دادوستد بیت کوین باعث شده که توجه بقیه هم به آن جلب شده و آن‌ها هم برای عقب نماندن از این قافله تلاش کنند.


از آنجایی‌ که بیت کوین و به‌تبع آن ارزهای دیجیتال فاقد هر نوع موجودیت فیزیکی هستند، این ویژگی‌ها باعث می‌شوند که این دارایی جذابیت زیادی برای سرمایه‌گذاران داشته باشند.


۳. سرمایه‌گذاران آماده برای حمله

ترس از دست دادن (FOMO)، احساسی که به نفع بیت کوین است

ترس از دست دادن یا FOMO (سرنام عبارت Fear of Missing out) هم باعث شده که مردم نخواهند در خرید از بقیه عقب بیفتند. سرمایه‌گذاران نمی‌خواهند از حرکت بعدی بزرگ بیت کوین جا بمانند. البته این‌که بعدها بتوانند به بقیه برای مالکیت بیت کوین فخر بفروشند هم قسمتی از مسئله است.


شبکه CNBS در اکتبر سال ۲۰۱۷ گزارش داد که صرافی کوین ۱۱٫۵ میلیون حساب کاربری دارد (در مقابل ۱۰٫۶ میلیون حساب شرکت سرمایه‌گذاری معتبر Schwab) و این تعداد در ماه نوامبر با سیصد هزار افزایش در یک هفته به ۱۳٫۳ میلیون حساب کاربری رسید. این افزایش به‌طور حتم نشانه‌ای بر هجوم مردم برای سهیم شدن در این بازار است.


۴. کلیدهای گم‌شده

بیت کوین‌های از دست رفته، کمیابی را افزایش می‌دهند

می‌دانیم که مردم همیشه دارایی‌هایشان را گم می‌کنند یا جایش را فراموش می‌کنند و در کمال تعجب این اتفاق در مورد کلیدها (رمزها)ی ارزهای دیجیتال هم صادق است. با اینکه ارزهای دیجیتال امن هستند اما درصورتی‌ که صاحب آن کلیدها را گم کند و یا جایش را فراموش کند یا این‌که دستگاه کامپیوتری حاوی آن را به فرد دیگری هدیه دهد، این دارایی‌ها به‌ احتمال‌ زیاد برای همیشه از دست می‌روند. کیمبرلی گراور، اقتصاددان ارشد Chainalysis، تخمین می‌زند که حدود ۲۳ درصد از کلیدهای تولیدشده تاکنون، گم‌ شده‌اند که این خود باعث کاهش میزان عرضه می‌شود.


۵. ورود غول‌های سرمایه‌گذاری

کمپانی سرمایه‌گذاری بزرگ اعتبار خود را معطوف بیت کوین می‌کنند


شرکت‌هایی مثل Chicago Board Options Exchange یا CBOE و CME Group در دسامبر ۲۰۱۷ اقدامات خود را برای راه‌اندازی یک بازار برای بیت کوین آغاز کرده‌اند. فیدلیتی هم اعلام کرده که این شرکت علاوه بر چند سرمایه‌گذاری کوچک در ارزهای دیجیتال، چند پروژه کوچک استخراج را هم آغاز کرده است. این اخبار به‌علاوه گزارش‌هایی مثل احتمال آغاز معاملات ارزهای دیجیتال توسط Goldman Sachs، باعث شود که سرمایه‌گذاران در سرمایه‌گذاری اولیه و ایجاد تقاضا در بازار، احساس امنیت بیشتری داشته باشند. مشخص است که این کمپانی‌های عظیم اقتصادی تنها زمانی منابع و متخصصین خود را صرف ارزهای دیجیتال می‌کنند که آینده روشنی را برای آن‌ها متصور باشند.


۶. نابرده رنج…

افزایش سختی و هزینه استخراج، ارزش را بالا می‌برند

استخراج بیت کوین طوری برنامه‌ریزی شده است که سختی استخراج آن با بالاتر رفتن تعداد تولید شده، افزایش پیدا کند و از آنجایی‌ که عملیات استخراج تنها توسط کامپیوتر انجام می‌شود، میزان قدرت پردازشی مورد نیاز برای تولید آن‌هم (در طول زمان) افزایش می‌یابد. این فرایند باعث می‌شود که هزینه نگهداری و انرژی مورد نیاز آن‌هم روزبه‌روز افزایش پیدا کند.


طبق تحلیل شبکه CNBC، هزینه تولید یک بیت کوین ۳,۵۰۰ دلار بوده که نسبت به قیمت فعلی بیت کوین، بسیار سود ده است. مشخص است که اگر هزینه استخراج به همین صورت افزایش پیدا کند، سرعت تولید بیت کوین‌های جدید کاهش خواهد یافت که باعث می‌شود میزان عرضه آن در کوتاه‌مدت کاهش پیدا کند.


۷. نمی‌فروشم!

طمع سرمایه‌گذاران باعث نگهداری طولانی مدت بیت کوین می‌شود

مالکان بیت کوین به دلیل انتظار افزایش قیمت آن در آینده دست به احتکار آن می‌زنند. با اینکه این کار باعث محدودیت عرضه بیت کوین می‌شود اما این چیزی است که برای همه دارایی‌ها اتفاق می‌افتد. مالکان بالاخره با رسیدن به قیمت موردنظرشان آن‌ها را به فروش خواهند رساند.


۸. خلافکاران هم نقش دارند؟

افزایش فعالیت‌های غیرقانونی با بیت کوین، تاثیرگذار خواهد بود

متأسفانه از ارزهای دیجیتال در فعالیت‌های غیرقانونی استفاده می‌شود و به گفته تحلیل گر فوربز احتمالا این وضعیت در آینده هم تداوم خواهد داشت. از آنجایی‌ که کاربران این امکان را دارند که تراکنش را به‌طور ناشناس و از هر جای دنیا انجام دهند، تقاضا برای آن حداقل تا آینده نزدیک افزایش خواهد داشت.


۹. پناهگاهی امن

بیت کوین، یک ذخیره ارزش مناسب است

دلار آمریکا، از آنجا که اطمینان و پشتیبانی کامل دولت آمریکا را به همراه دارد، امن‌ترین ارز دنیا محسوب می‌شود. با این‌ وجود تعداد زیادی از مردم، که به نظر من تعدادشان مدام در حال افزایش است، به بیت کوین و ارزهای دیجیتال به‌عنوان یک بهشت امن در زمان بحران نگاه می‌کنند. بیت کوین در ابتدا بین مردمی جلب‌ توجه کرد که در کشورهایی با دولت‌های غیرقابل‌اعتماد (مثل زیمبابوه) زندگی می‌کنند و یا می‌خواستند که به این کشورها پول ارسال کنند و یا این‌که درجایی زندگی می‌کنند که نرخ تورم فوق‌العاده بالایی دارد (مثل ونزوئلا).


سوال اینجاست که آیا واقعا قیمت ۱۰۰,۰۰۰ دلاری برای بیت کوین منطقی است؟ آیا مشکلاتی مثل مقیاس‌پذیری (تراکنش‌های آهسته و کارمزدهای بالا) و مقررات سد راه بیت کوین نخواهند شد؟

تعداد صفحات : 6

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 54
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 1
  • آی پی دیروز : 19
  • بازدید امروز : 3
  • باردید دیروز : 36
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 106
  • بازدید ماه : 260
  • بازدید سال : 1,201
  • بازدید کلی : 57,807